Bezpečnostní systémy v autech budou povinné

30. 9. 2019

Devět z deseti úmrtí a zranění na silnicích je způsobeno lidskou chybou. Podle Evropské komise mají nehodovost snížit povinné bezpečnostní prvky v automobilech. Čeští řidiči na takto vybavená auta ale často finančně nedosáhnou a pokud ano, mnohdy je neumí využít.

Bezpečnostní parkovací senzory, černá skříňka, nebo například varovný hlásič při usínání řidiče. To jsou jen některé z patnácti prvků, kterými mají být od roku 2022 povinně vybavena evropská vozidla. Tyto technologie mají sloužit k na ochranu cestujících, chodců a cyklistů.

02_emergencyassist

Takzvané aktivní bezpečnostní technologie, které mají pomáhat s krizovými situacemi na cestách, může znát většina řidičů z praxe. První vlna těchto systémů je totiž v dnešní době osazena přibližně v 80 až 90 procentech automobilů na evropských silnicích. Příkladem může být protiblokovací systém ABS nebo elektronická kontrola stability ESC. Přicházející druhá vlna počítá s využitím nejmodernějších technologií, jako jsou palubní senzory, kamery, radary, lasery a GPS systémy.

oc_021

Úskalím bezpečných aut v České republice je však jejich dostupnost. V porovnání s Evropskou unií řídí průměrný český řidič o pět let starší vozidlo než průměrný občan unie, takže těmto vozidlům bezpečnostní prvky často chybí, nebo jsou zastaralé. Je nutné si však uvědomit, že moderní automobily přináší řadu bezpečnostních prvků, které chrání posádku i okolí kolem vozidla, a přispívají tak ke snižování počtu nehod či jejich následků. Dalším přínosem moderních technologií vozidel je nižší spotřeba paliva, tedy nižší provozní náklady na nákup pohonných hmot, které mohou tvořit dvacet až čtyřicet procent celkových nákladů vozového parku.

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018