Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Rozhovor s Evou Samkovou

19. 1. 2020

Štastná, spokojená, vyrovnaná, ale také pořád motivovaná. To je česká snowboardcrossová star. Naplno se již věnuje nové sezóně, nezapomene však relaxovat a odpočívat. Tentokrát jsme si s Evou pohovořili nejen o automobilech.

Loňská sezóna byla pro tebe nejlepší za celou tvoji profesionální kariéru. Ve snowboardcrossu jsi vyhrála vše podstatné. Jakou motivaci máš do té další?

Snažím se neupínat svou motivaci k jednotlivým výsledkům, ale ke snowboardcrossu. Nejdůležitější je, aby mě bavilo ježdění jako takové.  Díky tomu nemusím řešit, že jsem vyhrála všechno co se dalo a tím pádem nemám motivaci. Je to pro mě především zábava. Budu jezdit tak dlouho, dokud mi to bude dělat radost. A klidně něco vyhraju podruhé.

Jak jsi prožila loňské léto a kam tě to táhne nejvíce? Měla jsi čas na dovolenou a kde jsi ji případně trávila?

Čas na dovolenou jsem měla, byla jsem surfovat v Portugalsku a pak chodit po kopcích ve Skotsku. Ráda bych se podívala do Bhútánu, tak uvidíme. Zrovna přelétám z Islandu a ten by byl taky super. Ale spíš mě to táhne do hor. Mám ráda aktivní dovolenou.

Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Když máš čas sama pro sebe, jakým koníčkům se věnuješ a jak by vypadal tvůj perfektní den?

Mám ráda hlavně klid. Ráno se v pohodě nasnídám, jdu na trénink. Pokud jsem v Praze a mám odpoledne čas, nejraději jedu se svým koněm někam do přírody na vyjížďku. Když jsem na horách, tak ideálně když přes noc napadne čerstvý sníh a ráno po snídani můžu vyrazit na splitboard nebo si zajezdit freeride.

Nedávno si se stala tváři kampaně módní značky Odivi. Co tě k tomu vedlo?

Moje dlouholeté přesvědčení a postoj k životu. Nechci ničit přírodu kolem nás. Lidé by měli přemýšlet a kupovat věci, které mají smysl a opravdu je budou používat. Konzumní styl života není pro planetu dobrý. Chci se chovat tak, abych se za sebe nemusela stydět.

Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Kdy startuje nová sezóna a co tě čeká jako první? Jaké mety by si letos chtěla dosáhnout?

Začátek sezony máme za sebou. V prosinci proběhly dva Světové poháry, jeden jsem vyhrála a na druhém jsem byla osmá. Teď odlétáme do Kanady na další kolo svěťáku a medaile by byla samozřejmě fajn. Cílem je zdokonalit styl ježdění a pokud to povede k lepším výsledkům, tak to bude jedině dobře.

Jakým vozem aktuálně jezdíš? Kolik kilometrů ročně ujedeš a kolik v autě procestuješ zemí?

Mám novou verzi Toyoty RAV4 ve čtyřkolce v hybridu. Většinou najedu tak 30 000 – 35 000 km ročně. Cestuju hlavně po Evropě – Španělsko, Francie, Rakousko, Německo…všechno co je na dosah. Párkrát jsem byla i na severu, třeba v Norsku.

Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Zkusila si někdy pořádný offroad v terénu nebo máš raději rychlou jízdu po hladkém asfaltu?

Nejraději mám rychlou jízdu v terénu. 

Jak by si hodnotila řidiče a řidičky u nás? Vládne u nás na silnicích podle tebe bezohlednost nebo máš dobré zkušeností? Řídí se ti lépe u nás nebo v zahraničí?

U nás záleží, jestli je to v Praze nebo mimo ni. V Praze lidé hodně spěchají, řidiči jsou agresivnější a provoz často dost hustý. Když jedu do Vrchlabí, tak tam většinou nikdo nikam nespěchá. Je to větší pohoda. V zahraničí jsou řidiči rozhodně ohleduplnější.

Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Jak by ses hodnotila jako řidička? Jsi za volantem kliďaš, nebo se lehce vytočíš?

Záleží jakou mám zrovna náladu. Občas se rozčílím skoro i bez důvodně a jindy mě zase nerozhodí skoro nic.

Co ty a hybridní a elektrická auta? Máš s nimi zkušenost? Myslíš si, že to je budoucnost mobility?

Hybrid mám a jsem s ním naprosto spokojená. Mám velkou Toyotu RAV4, a i když je to čtyřkolka a velké silné auto, spotřebu mám 6,5 litru, což mi přijde super. Ráda bych zkusila i čistě elektrické auto. Velká očekávání mám pak od aut, která budou jezdit na vodík. To mi přijde na naši infrastrukturu schůdnější než dobíjení baterií v elektroautech.

Jaký máš názor na moderní technologie v autech. Jsou to dobří pomocníci nebo máš raději všechno sama pod kontrolou?

Myslím si, že to není špatné. Ideálně, když to jde vypnout. Technologie, které člověku pomáhají vyřešit nebezpečné situace během jízdy jsou rozhodně nápomocné. 

Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Přejeme ti mnoho úspěchů ve tvé kariéře a budeme držet palce v dalších závodech.

Sdílet článek:

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018