Test BMW M850i nekompromisní vládce asfaltu

4. 9. 2019

Dejte dohromady nejlepší technologie, materiály, design a tradici – promíchejte, lehce protřepejte a „voilà“ je tu BMW M850i. Zajímavý počin bavorské automobilky dorazil k testu do naší redakce. Navíc doplněný ještě o tovární vylepšení v podobě paketu M Performance s charakteristickým modro-červeno logem. Sportovní model BMW M850i představuje špičku v prémiové nabídce automobilky optimálně kombinující luxus a výkon připravený pro běžné ježdění i adrenalinové zážitky.

IMG-20190826-WA0003

test BMW M850i

Díváme se

Nízký profil karoserie s typickými ledvinkami na přídi evokuje dojem agresivního dravce s prvky elegance typické pro značku BMW.

Téměř pětimetrové, čtyřmístné kupé se šířkou přesahující 1 900 milimetrů nás nenechává na pochybách, že designéři i inženýři věnovali velké úsilí, aby výsledek jejich práce splňoval i ty nejnáročnější požadavky řidičů.

Extrémně dlouhá kapota navazující na úzké světlomety s LED laserovou technikou ukrývá ultimátní porci výkonu a plynule přechází přes kabinu do protáhlé zádě, zakončené tenoučkými zadními světlomety a ohromnými koncovkami výfuků. Na testovaném modelu nás zaujalo množství použitých uhlíkových vláken, který najdete v nosných dílech karoserie, na zpětných zrcátkách, celé střeše, a který vhodně doplňuje modro-šedou barvu laku.

IMG-20190826-WA0021

test BMW M850i

Nasedáme

Otevření dveří u řidiče a usednutí za volant ve vás vyvolá pocit, že tohle je přesně auto, které vám bude ideálně sedět. Nízko umístěná sedadla z kvalitní dvoubarevné kůže, přehledná plně digitální přístrojová deska a ergonomicky umístěné ovládací prvky byly navrženy pro tento „bavorák“ tak, že stačí pár minut a jste s autem plně propojeni jako jedna bytost.

Kvitujeme, že celý interiér působí vyváženě, není přeplácaný nesmyslnými designovými prvky – naopak, vše je tak, jak byste si přáli a čekali. Zaujalo nás použití broušeného skla s efektem diamantu, například na voliči automatické převodovky nebo některých ovládacích prvcích.

Zajímá vás, čím vším je testovaný vůz vybaven? Představte si libovolný systém nebo technologii pro komfort, bezpečnost a konektivitu; 850tka má vše, včetně nočního vidění a výborného audio systému Harman-Kardon.

IMG-20190826-WA0008

test BMW M850i

Jedeme

Stisknutí tlačítka Start spouští koncert pro osm válců o objemu 4 600 cm3 a točivý moment 750 Nm. V dnešním světě downsizingu a ubírání válců působí motor jako zjevení z jiného světa.

Zvuk výfukového systému nám hned dává vědět, s čím budeme mít tu čest, a poutá na sebe zvědavé pohledy kolemjdoucích. Na silnici si pak můžete být jisti, že ostatní řidiči vás budou vždy sledovat z uctivé vzdálenosti.

Pečlivě vyladěný agregát disponuje maximálním výkonem 390 kW v 5500 otáčkách a nenechává vás na pochybách, že silnice bude patřit jenom vám. Stačí pošimrat plynový pedál a vůz vyráží dopředu. Stačí ještě trochu přitlačit a upalujeme dálniční stotřicítkou.

Mimochodem z 0 na 100 vystřelí BMW 850 za 3,7 vteřiny a omezovač zasahuje ve 250 km/h.

V kabině panuje komfortní ticho za každých okolností a podvozek spolehlivě filtruje veškeré nerovnosti ve spojení s dvacetipalcovými disky a nízkoprofilovými pneumatikami. Díky výběru z pěti jízdních režimů si můžete jednoduše nastavit, zda jste spíše založeni na komfort, eko-jízdu nebo sport. Podporu řízení poskytuje celá řada asistentů ať už adaptivní tempomat nebo čtení dopravních značek a udržování jízdního pruhu. Bát se nemusíte ani neopatrných chodců nebo řidičů, vůz trvale vyhodnocuje situaci před sebou a je schopen bleskurychle reagovat a předejít případné nehodě.

IMG-20190826-WA0014

test BMW M850i

Hodnotíme

BMW M850i navazuje na tradici osmičkového modelu z přelomu 80. a 90. let minulého století a patří mezi to nejlepší, co dnes můžete na prémiovém automobilovém trhu pořídit. Nezáleží na tom, zda jedete nakoupit, do práce, za zábavou nebo si chcete třeba jen tak zablbnout na okruhu. Bez ohledu na ryze sportovní vzhled je 850tka paradoxně dostatečně univerzálním autem, které je vhodné na každodenní ježdění. Cena vozu činí 3 961 936 Kč.

Extrémně výkonný motor nemá přehnané požadavky na dodávku paliva, spotřeba v rámci testu se ustálila na necelých 12 litrech benzinu na 100 km, což považujeme s ohledem na charakter vozu za velmi dobrý výsledek. Praktičnost podporuje dostatečně prostorný a hluboký zavazadlový prostor, který pojme veškerá vaše zavazadla. Automobilce se podařilo vytvořit unikátní vůz, který ve vás vyvolává chuť jezdit 24 hodin denně.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018