Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Test: hybridní SUV Ford Kuga

21. 6. 2021

U Fordu vytvořili už 3. generaci svého SUV Kuga. Jeden z nejprodávanějších modelů této značky konečně dorazil do našeho testu a hned v „plné polní“. Žena v autě.cz otestovala Ford Kuga spojující slušně objemný motor s elektrickým pohonem. Čím dokáže Kuga oslovit, to se dozvíte právě v tomto testu.

20210611_125617
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Díváme se

Kuga je výrazná a atraktivní. Robustní karoserii zdůrazňují svalnaté nárazníky z řady ST-line, plynulé křivky kabiny a protáhlá příď. Vůz působí i přes svou výšku dynamickým dojmem. Při pohledu na příď respektuje nastavený design značky, který můžeme vidět i u dalších modelů.

Námi testovaný vůz se dostavil v perleťově bílé metalíze, která opticky vůz ještě zvětšuje. Model je vyšperkován prvky výbavy ST-line jako jsou střešní lyžiny, zatmavená skla a dnes již standardní 19“ kola v provedení Rock Mettalic. Za takovou kombinaci se tak nemusí stydět žádná žena, bílá barva půjde dobře sladit s libovolným outfitem. 🙂

20210611_125802
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Nasedáme

Zvýšený posaz za volantem je prostě paráda. Nemusíte se nikde krčit ani hrbit, rozměrná sedadla pěkně obejmou všechny typy postav a kompletní elektrické ovládání dovolí nastavit přesně svou pozici na milimetr. Ani cestující na zadních sedadlech nebudou v žádném ohledu trpět a pohodlně se usadí a užijí si i dlouhé cestování.

20210611_125802
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Oproti předchozí verzi došlo k radikální změně uvnitř kabiny. Námi testovaná verze má sedadla čalouněná v kombinaci vinyl/velur a jsou kompletně obšitá červenou nití, která se objevuje také na volantu, řadicí páce, loketní opěrce a koberečcích. Ucelenému projevu interiéru dominuje černě čalouněný strop, který svým způsobem vytváří pocit bezpečí a sjednocuje všechny prvky na palubě.

Ergonomie je zvlášť u žen – řidiček velmi důležitá. Tady Ford nezklamal. Ford se nevzdává tlačítek, intuitivního ovládání a nezapomíná ani na spoustu odkládacích prostor. Co si budeme povídat, potřebujeme někam dát vodu, žvýkačky, kabelku, telefon a spoustu dalších a nezbytných drobností….

Kde udělala nová Kuga udělal i velký skok, jsou palubní systémy. Standardem je digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3“, který doplňuje nový infotainment SYNC 3 s dotykovým displejem o úhlopříčce 8“. Náš model je vybavený nadstandardní výbavou Vision, která v sobě zahrnuje například průhledový head-up display. Ten je při jízdě maximálně praktický!

20210611_125637
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Jedeme

Dnešku vládne elektřina. Kombinace benzínového motoru DuraTec o objemu 2.5 s výkonem 140 kW, odpovídající 190 koním a elektropohonu je značka ideál. Nemusíte totiž vyhledávat dobíjecí stanice. Auto si samo poradí a dobije baterku s kapacitou 1,1 kWh. To pohodlně stačí na dynamické rozjezdy a cukání v kolonách jen na elektřinu. V kombinaci s eCVT převodovkou s plynulým měničem převodů si budete v autě užívat ticho a nemusíte se o nic starat.

Jako žena určitě oceníte, že se Ford nevzdal manuálních fyzických tlačítek, kterými si snadno vše nastavíte. Od klimatizace až po vypínání a zapínání asistentů jako je sledování jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo ovládání audio soustavy. Nemusíte tak odpoutat zrak od silnice a jednoduše si vše po hmatu nastavíte – chválíme příkladnou ergonomii.

Podvozek si zaslouží velkou pochvalu. Ford nabízí během jízdy pohodlí. V případě modelu Kuga znamená výbava ST Line přítomnost sportovního odpružení. To ale nemusí znamenat sportovní zážitek na silnici. Vůz je stabilní, v zatáčkách se nenaklání, ale přitom poskytuje dostatečně komfortní jízdu. Od kol se neozývají žádné výrazné zvuky. Bez ohledu na to, zda jedete po okresce nebo po dálnici, je Kuga jedním z dobrých příkladů, jak se dá podvozek optimálně vyladit.

1
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Hodnotíme

Nová Kuga urazila pěkný kus cesty. Bez nadsázky se dá říci, že patří k tomu nejlepšímu, co dnes trh může v kategorii SUV nabídnout. Kombinace velkoobjemového benzínového motoru s elektromotorem se povedla a má příznivý vliv na dynamiku i spotřebu. Za celý test jsme se dostali na průměrnou hodnotu 5,8 l benzínu na 100 km.

Neocenitelný je také prostor, a to nejen pro nás, ženy. Objemný kufr o velikosti 645 litrů si poradí s každým nákladem. Bez problémů si Kugu můžete naložit čtyřčlennou rodinou a vyrazit třeba do Chorvatska na dovolenou. Příznivá je i cenová politika Fordu. Kuga (1.5 EcoBoost 120 koní) startuje na 599 900 Kč. Cena testované Kugy v provedení ST Line je 759 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Ford

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018