Přihlásit

Test2017_54

Náš test: dráždivé BMW 440i

7.10.2017

Jeho výkon a duše „závoďáka“ jen tak někoho nenechá chladným. Každý detail si zaslouží pozornost. Hlídat se musí nejenom doporučená rychlost, ale například také sukně. Přečtěte si níže test modelu BMW 440i M Performance ženským úhlem pohledu.

IMG_3789

Díváme se

Elegantní křivky karoserie BMW 440i dokáží vzbudit zájem, a to ještě není nastartováno. Dynamický vzhled kupé je velmi atraktivní. Testované BMW třídy 4 je díky své výbavě opravdový kousek pro fajnšmekry. Vrcholná výbava M Sport s programem M Performance je pro mnoho vyznavačů rychlých kol doslova autem z říše snů. Velmi atraktivně působí mřížka chladiče s černými lamelami, černými bočními vzduchovými průduchy (Air Breather) a chromované koncovky výfuku. Příplatkové nízkoprofilové 20 palcové pneumatiky sice vypadají parádně, při parkování v městském provozu nejsou výhodné. Disk se o obrubník „otře“ mávnutím oka.

IMG_3810

Nasedáme

Vedle hlídání vzdálenosti od obrubníku jsem musela hlídat také svou sukni. Z pohledu pohodlí není pro dámy nasedání do BMW 440i totiž žádný med. Touha posadit se do BMW 440i co nejelegantněji je marná, jak už to u sportovních aut bývá. Sedadla jsou na druhou stranu velmi pohodlná a poskytují maximální oporu během řízení. Palubní deska s hliníkovým obložením a infotainmentem působí jednoduše a zároveň intuitivně – k „závoďáckému“ looku přispívá natočení směrem k řidiči.

Hledání pásů v modelech kupé bývá obtížné. Nikoliv však v případě modelu BMW 440i. BMW disponuje takovou malou specialitkou v podobě automatického „přibližovátka“ – po nasednutí totiž díky tomu dojde k podání bezpečnostních pásů. Místa v druhé řadě sedadel je v tomto třídvéřovém modelu jen průměrně. Kupátko je ideální pro singles, mladé páry či nespoutané závodnice. Zavazadlový prostor nabízí místa pro dva členy posádky ažaž.

IMG_3807

Jedeme

Pokud BMW 440i někoho náhodou nezaujme vizuálně (o čemž pochybuji), bude jím zákonitě upoután, když dojde k nastartování. Výfuk už při nastartování totiž dokáže pěkně zabublat a akusticky na sebe upozornit. Příčinou toho je vylepšený tlumič s aktivní klapkou. Pro milovnice rychlých aut je testovaný model BMW 440i skutečnou specialitkou. Označení Performance totiž znamená, že má o 25 kW víc než „obyčejná“ verze nejvyšší výbavy M Sport. Adaptivní M podvozek, přepínač jízdních režimů včetně módu Sport+, automatická osmistupňová převodovka Steptronic a výkon 265 kW benzínového motoru o obsahu 3 litry je zárukou radosti z jízdy v každé situaci. Tedy především pro vyznavače sportovní jízdy. Podvozek je tuhý a jízda na nízkoprofilových kolech dokáže na kvalitních silnicích unést. Pravda, při jízdě po středočeských okreskách je zážitek o poznání horší. Radost z jízdy ale je při řízení veliká. BMW 440i svými schopnostmi řidiče doslova pohltí a unese, tomu odpovídá i spotřeba. Během našeho týdenního zběsilého testování se ustálila na 11,5 litrech na 100 kilometrů. Holt výkonný sporťák!

IMG_3805

Hodnotíme


BMW
440i je především o emocích, které dokáže při řízení vzbudit. Ovšem pozor, vše je podloženo racionálními vlastnostmi: vylepšený sportovní podvozek, mohutný výkon 326 koní a vynikající kvalita zpracování. Tento model je opravdovým sporťákem celou svou duší, ačkoliv se s ním dá samozřejmě velmi dobře a klidně jezdit i při běžných trasách například do práce. Příležitost model pořádně provětrat je velmi přitažlivá a hraničí se závislostí. Nejlevnější verze modelu (420i 184 koní) startuje na ceně 1 042 600 Kč. Testovaný vůz (440i xDrive 326 koní) s výbavou M Sport startuje bez příplatků na 1 593 800 Kč.

 



Více na webu BMW