Přihlásit

test_prosinec

Náš test: Fešácký Kia Stonic

9.1.2018

Modelová ofenzíva automobilky Kia přinesla v loňském roce novinku v podobě modelu Stonic. Malý a tvary bujarý crossover nesází na schopnosti v terénu, ale chce zaujmout především mladou generaci nápaditým designem, velmi dobrou výbavou a ekonomickým provozem. Sympaticky působící Stonic vyráží na steč proti modelům jako Renault Captur, Nissan Juke nebo Seat Arona. Jaké trumfy dokáže svébytný model vytáhnout z rukávu proti svým konkurentům?

20171105_144446

Díváme se

Design se povedl. Kia Stonic po stránce vzhledu vychází z modelu Rio, svými tvary však přináší větší nápaditost a jiskru. V této disciplíně vyniká Stonic na první pohled. Postoj je dynamický, zároveň ale jako celek působí sebevědomě a kompaktně. Na větší přídi nechybí „tygří“ maska, chromové lemy oken nebo stříbrně oplastovné nárazníky (od výbavy Comfort). Vůz je mírně rozkročený, což mu propůjčuje nádech sportovnosti. Zajímavým prvkem je třeba zlom v oplastování prahu zadních dveří. Stonic střídmou hravostí baví a rozhodně nás nenudí.

20171105_144829

Nasedáme

Interiér už tak výstředně nepůsobí, ale vypadá přehledně a je kvalitně zpracovaný. Změn oproti modelu Rio je jen minimálně. Palubní deska je identická, tedy přehledná, ergonomicky přesná a s velkými tlačítky zajišťující pohodlné ovládání. Pochvalu si odnáší (stejně jako u modelu Rio) dobře padnoucí vyhřívaný kožený volant s ovládacími tlačítky multimédií a tempomatu. Potěší rovněž dostatek odkládacích prostor. Testovaný model ve výbavě Comfort disponoval navíc infotainmentem se 7palcovou obrazovkou a integrovanou GPS navigací, balíčkem jízdních asistentů (nouzové brždění, hlídání jízdních pruhů a mrtvého úhlu), parkovací kamerou nebo vyhříváním sedadel. Sečteno podrženo, na palubě Stonicu se díky bohaté výbavě pobývá velmi příjemně. Kabina působí vzdušně a první řada sedadel poskytuje pro posádku dostatek prostoru ve všech směrech. O něco horší je to na zadních sedadlech, především s místem pro kolena, což se dá vzhledem k velikosti a určení auto trochu očekávat. Jedinou větší slabinou je velikost zavazadlového prostoru. Jeho 332 litrů je v dané třídě o desítky litrů méně než u konkurence, například výše zmíněný Captur nabízí 355 litrů objemu.

20171105_144635

Jedeme

Paleta motorů pro Stonic zahrnuje základní benzínový čtyřválec 1,25 CVVT (62 kW) s pětistupňovým manuálem, na nějž navazuje výkonnější 1,4 CVVT (74 kW) se šestistupňovou manuální převodovkou, jako v případě testovaného modelu. Zbylé motorizace doplňuje tříválec 1.0 T-GDI (88 kW) s turbem a naftový čtyřválec 1.6 CRDI (81 kW), ke kterým lze dostat šestistupňový manuál.

Jednačtyřka bez turba vyžaduje více zapojení řidičky do děje – tedy pokud má být jízda svižnější. V nízkých otáčkách se motoru ochotně zrychlovat nechce, ve vyšších se však jeho projev mění a výrazně ožívá. Ve většině případů vyniká kultivovaností a je dobře odhlučněn. Dává o sobě vědět až při razantní akceleraci před červeným spektrem otáček. Řazení je přesné s příjemnými drahami. Stonic se na silnici chová předvídatelně, jízda po kvalitním povrchu je plavá. Celkové tužší nastavení lze ocenit v zatáčkách na kvalitních silnicích, ovšem na méně kvalitních tím trochu trpí jízdní komfort. Kombinovaná spotřeba se dá snadno držet kolem 6,5 litru na 100 km.

20171105_145509

Hodnotíme


Kia
Stonic šikovně doplňuje nabídku jihokorejského výrobce a po boku ostatních modelů se rozhodně neztratí. Největším trumfem je veselý a líbivý design. Je to jeden z nejmódnějších současných crossoverů se zvýšeným podvozkem. To ale neznamená, že by svoji majitelku zklamal po stránce zpracování, ergonomie, praktičnosti a jízdních vlastností. Ba naopak. Navíc v testované verzi se solidní výbavou zaujme také cenou a zárukou 7 let. Kia Stonic ve verzi s motorem 1,4 CVVT a výbavou Comfort přijde na 369 980 Kč.

This slideshow requires JavaScript.