test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Dámská jízda v Peugeot e-208

17. 4. 2023

„Elektrický Peugeot e-208 známe jak své boty!“ Tři tisíce ujetých kilometrů jsou na takové prohlášení naší ženské redakce dostatečným argumentem. Zde jsou tři výrazné charakteristiky Peugeotu e-208, které se nám ženám líbí a důvody, proč se tímto elektromobilem rozhodně projet!

test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz
test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Nečoudící, bleskurychlá jízda

Bryskní zrychlení a tichý chod patří k silným stránkám elektromobilů. Peugeot e-208 není výjimkou. Žena v autě.cz testuje model e-208 s výkonem 100 kW/136 koní s točivým momentem 300 Nm. moment 260 Nm a hladce řadicí automatickou převodovkou.

IMG_0897-Velky
Peugeot e-208: test Žena v autě.cz

Tento Peugeot je ve městě rychlou šelmou, která dokáže působivě akcelerovat. Počítat je nutné také s atraktivními řidičskými zážitky i mimo město.

Pomocí ovladače na středové konzoli je možné volit z různých jízdních režimů (ECO, NORMAL a SPORT) a zvýšit tak výkon vozu. Pozor: zvolený jízdní režim a charakter jízdy pochopitelně ovlivňuje délku dojezdu. 🙂

Elektrický Peugeot nabízí potěšení z jízdy bez vibrací, hluku, zápachu a emisí CO2. Právě ty jsou důvodem, proč je parkování s e-208 v Praze na modrých zónách zdarma. A to je (společně s ideálními rozměry na parkování) bezesporu další benefit tohoto auta.

test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz
test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Jiný přístup k mobilitě

Elektromobilita s sebou přináší jiné rutiny chování. Je to jen o našem myšlenkovém nastavení.

Tyto rutiny se nám zdají po 3 000 ujetých kilometrech zcela akceptovatelné a dokonce přirozené. Čas od času zkrátka dobíjíte během nakupování, kávy, v práci, u bydliště, a nejezdíte na pumpu. Fakt to není žádná věda.

Jen je třeba na to z počátku více myslet a plánovat své trasy, respektive vědět, kde na cestě nabít. Chce to také chytrý telefon s aplikací veřejných nabíječek, anebo mít doma nebo v práci wallbox. Pak už je to vlastně přirozená, rutinní záležitost stejně jako pravidelná návštěva fitka. 🙂

Za nás je Peugeot e-208 ideální auto pro řidičky, které ujedou denně kolem 50 kilometrů. Peugeot e-208 disponuje účinnou vysokonapěťovou baterií s kapacitou 50 kWh. Díky ní nabízí dojezd na jedno nabití kolem 362 km. V nízkých teplotách klesá deklarovaný dojezd i na 250 kilometrů.

test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz
test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

My v redakci elektromobil Peugeot e-208 nabíjíme (když už je to nutné) na veřejných dobíječkách během pracovní doby.

Na těch rezidentních (22 kW) se e-208 z 0 na 100 % baterie dobije za 2 hodinky. Takové nabíjení se vyplatí. Například s měsíčním paušálem od PRE stojí kilometr jízdy 1,36 Kč. U rezidentních nabíječek máme dobrý pocit také z toho, že e-208 vlastně prodlužujeme „život“. Neustálé nabíjení na rychlodobíječkách v dlouhodobém horizontu snižuje životnost baterie o pár procent.

test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz
test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Francouzský půvab

Vedle podmanivých jízdních zážitků, které přináší elektrická technologie, nabízí tento elektromobil stylový design. Oblý tvar karoserie Peugeot e-208 a charakteristická maska Peugeot i zadní, výrazná světla v designu tygřích drápů vzbuzují pozitivní emoce. Že jde o čistý elektromobil prozrazuje absence výfuků, elegantní písmeno „e“ na bocích a espézetky EL, určené pro bezemisní vozy.

Díky ergonomickému a preciznímu zpracování působí interiér prémiovým a zároveň útulným dojmem. Pro Peugeot je uvnitř vozu charakteristický i-Cockpit® s 3D efektem přístrojové desky. Středu palubní desky vévodí rozměrný infotainment s velkou obrazovkou.

Na základně malého auta do města se povedlo vytvořit překvapivě útulný interiér. V podlaze umístěné baterie neubírají oproti standardnímu provedení v Peugeot e-208 žádné místo. Do kufru (objem 265 litrů) se tak v pohodě vejdou zavazadla i nákupy.

test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz
test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Vrásky na kráse?

Nevidíme žádné. 🙂 Pokud tedy nepřijde na řadu „řeč peněz“. Elektrický Peugeot e-208 100kW/136 koní startuje na ceně 920 tisíc korun. To je na malé auto především do města dost. Na stylový elektromobil, jakým Peugeot e-208 je, se však nejedná o horentní sumu.

IMG_0893-Velky
Peugeot e-208: test Žena v autě.cz

Sluší se podotknout, že součástí této ceny jsou i nejmodernější asistenti přispívající k bezpečné jízdě. Jedná například o rozšířený systém rozpoznání dopravních značek, hlídač pozornosti řidiče za pomoci kamery či 3D navigaci s hledáním nejlepší cesty nebo dobíječky.

Peugeot e-208 ženám-řidičkám poskytuje bezemisní, energickou jízdu ve stylové výbavě se spoustou digitálních pomocníků. Agilní jízdní vlastnosti e-208 v řidičkách probouzejí až „závoďácké“ emoce. Nikoliv náhodou se již brzy v tomto modelu představí ryze ženská posádka, která se zúčastní několika závodů letošní ecorally.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018