PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Náš test: Škoda KAROQ

1. 3. 2018

Jak jezdí nejlepší auto roku 2018 v České republice? Dokáže Škoda Karoq zabodovat u žen – řidiček? Čtěte právě teď test modelu Karoq ženským úhlem pohledu.

Díváme se

Nový Karoq si nepotrpí na žádné designové výstřelky. Jeho ostře řezané linie karoserie jdou však naprosto s dobou. Díky oplastování, zvýšeným nárazníkům a umístění světel na úrovni masky nezapře svého dobrodružného ducha. Líbí se mi v provedení s příplatkovými full LED světlomety s čirou optikou. Díky této kombinaci celkový look nového Karoqu jen tak nezestárne, a to se určitě počítá. Stejně tak jeho rozměry, které jsou jako dělané pro městský provoz a zejména snadné parkování.

IMG_0626

Nasedáme

Na první pohled a dotyk na mě nový Karoq udělal dojem svým kvalitním provedením. Při příchodu k autu zapůsobí světelné logo promítané na zem zpod vnějších zrcátek. Do Karoqu se skvěle nastupuje i vystupuje, a díky vyšší poloze sedadel přináší Karoq lepší přehled za volantem. Dveře jdou krásně doširoka otevírat, což potěší zejména maminky při manipulaci s dětskou autosedačkou.

Interiér nabízí kvalitní provedení a snadné ovládání. Jeho součástí je moderní skleněná dotyková obrazovka s navigací a intuitivním ovládáním. Karoq vychází vstříc současnému trendu konektivity na palubě. Infotainment jde jednoduše propojit s mobilním zařízením. Jde snadno sdílet hudbu, aplikace a například na displeji palubní desky zobrazit nejaktuálnější navigační data a usnadnit tak bezpečné a rychlé dosažení cíle cesty.

Silnou stránkou nového Karoqu je praktičnost a prostornost. Už dlouho jsem v SUV nenašla tolik prostoru pro nohy i v druhé řadě sedadel. Sedačky v druhé řadě sedadel jdou pomocí systému VarioFlex zcela vyjmout a získat dokonce až 1810 litrů objemu. Kufr se dá otevřít bezdotykově – mávnutím nohy prostřednictvím virtuálního pedálu. Zavazadlový prostor nabízí pohodových 521 litrů objemu.

IMG_0632

Jedeme

Jízdu jsem si v tomto pohledném esúvéčku jednoznačně pochvalovala. Líbilo se mi snadné řízení a příjemně přeposilovaný volant. Ideální auto pro nás pro řidičky, jak pro jízdu ve městě i po dálnici. Navíc Karoq jede tiše a velmi dobře kryje všechny nerovnosti na silnicích. Díky příplatkovému adaptivnímu podvozku DCC s komfortním režimem je Karoq skutečně maximálně komfortním a bezpečným parťákem na cesty. Disponuje nejnovějšími jízdními asistenty a vychytávkami jako je adaptivní tempomat ACC, Front Assist s prediktivní ochranou chodců, Emergency Assist, Lane Assist, asistent rozjezdu do kopce, rozpoznávání značek, detektor mrtvého úhlu Blind Spot Detect nebo asistent pro vyjíždění z parkovacích míst Rear Traffic Alert.

Otestovala jsem nejsilnější benzínový motor 1,5 TSI 110 kW a nejslabší naftový motor 1.6 TDI 85 kW. Pokud bych si mezi nimi měla vybrat, volila bych jednoznačně benzín. Jak výkon napovídá, benzínová 1,5 lépe akceleruje a má více chuti do života. Přitom kombinovaná spotřeba se pohybovala u obou dvoukolek podobně – kolem 6 litrů.

IMG_0621

Hodnotíme 

Škoda Kodiaq má v české kotlině našlápnuto stát se velmi úspěšným modelem. Možná si vás nepodmaní extravagantním designem, jsem si ale jistá, že kvalita provedení, snadné řízení, jízdní komfort, tichý chod, chytří bezpečnostní asistenti, příkladná praktičnost i rozumné rozměry posbírají cenné body při úvahách o koupi tohoto vozu u řady řidiček.

Základní verze nového Karoqu startuje nad hranicí půlmilionu korun. Konkrétně jde o tříválcovou verzi 1.0 litru TSI s výkonem 115 koní s poháněnou přední nápravou a 6stupňovým manuálem rovnou ve výbavě Ambition za 529 900 Kč.  Nejlevnější dostupná čtyřkolka Škoda Karoq je jen s naftovým motorem (konkrétně 2,0 TDI s manuálem 190 koní – výbava Ambition) a stojí 669 900 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018