Zdroj: fotobanka automobilky Land Rover

Poprvé za volantem nového Land Rover Discovery Sport

7. 10. 2019

Land Rover momentálně mezigeneračně obměňuje své nejprodávanější modely. Po představení druhé generace módní ikony – stylového Range Rover Evoque a nové terénní modly Land Rover Defender, přichází na trh také nový Discovery Sport. Výrobce sice tvrdí, že připravil pouze inovovaný model. Podle nás se jedná o téměř kompletně nový vůz.

Land Rover Discovery Sport vznikl, co by nástupce modelu Freelander. Za dobu své existence si získal značnou oblibu. Není tedy divu, že se stal s půl milionem prodaných kusů celosvětově nejprodávanějším modelem britského výrobce. Redakce magazínu Žena v autě.cz ho měla šanci pro vás otestovat v okolí katalánské metropole Barcelony.

Zdroj: fotobanka automobilky Land Rover

Evoluce designu, revoluce v interiéru i pod kapotou

Úchvatné okolí pohoří Montserrat bylo perfektní kulisou pro test nového Discovery Sport. Klikaté silnice s majestátními výhledy, modrá a zelená mezi nebem a zemí, kam se dohlédne. Britské střední SUV sem skvěle zapadlo. Jeho ladné křivky se však neméně blýskly ve městě. Ačkoliv se oproti stávajícímu modelu změnilo vzhledově jen málo (rozměrově je téměř totožný), platí dvojnásob, že méně je někdy více. Discovery Sport dostal zcela nová přední a zadní LED světla s originálním podpisem, nový je také přední nárazník včetně mřížky chladiče. Verze R-Dynamic přidává navíc doplňky karoserie, jejichž zásluhou je pak Discovery Sport opticky nižší a robustnější. Celý komplet podtrhovala u testovaných modelů 20– a 21palcová kola. Na výběr jsou ale také disky menší 18– a 19palcové disky.

Zdroj: fotobanka automobilky Land Rover

Nejzásadnější změnou u modernizovaného modelu je použití zcela nové platformy, označované jako Premium Transverse Architecture. Ta byla nedávno představena v novém RR Evoque. Platforma zaručuje vozu nejen vyšší tuhost karoserie, ale dovoluje použití nejmodernější technické palubní výbavy a systémů, které zaručují vyšší bezpečnost. Platforma také umožňuje spojení s poslední generací pohonných jednotek Ingenium.

Zdroj: fotobanka automobilky Land Rover

Interiér nového Discovery Sport dosahuje prémiových kvalit a překypuje dostatkem prostoru, luxusu a pohodlí. Interiér disponuje kompletně novým 12palcovým digitálním štítem, rozměrnými a pohodlnými sedadly nebo volantem a voličem řadící páky. Kokpitu dominuje dotykový displej infotainmentu s rychlou odezvou, který doplňuje panel klimatizace (ten je oproti RR Evoque digitální) s dotykovými ploškami. Elegantně je řešeno nastavení teploty pomocí otočného ovladače, který po přepnutí režimu nastavuje jízdní režimy.

Zdroj: fotobanka automobilky Land Rover

Radost a jistota v terénu

Samotný pohyb vozu v různorodých podmínkách je pak kapitola sama pro sebe a parádní jeho disciplína tak, jak jsme u Land Roveru zvyklí. V novém Discovery Sport dostanete to nejmodernější, co je na trhu v nabídce. O bezpečnost a pohodlí posádky se stará inovovaný systém Terrain Response 2 včetně digitálního zpětného zrcátka. Stejně jako u RR Evoque, tak i zde je 360° kamerový. Snadno tak lze kontrolovat všechny strany vozu nejen při jízdě terénem, ale třeba při parkování v těsných prostorech. S novým režimem ClearSight Ground View lze dokonce vidět i „skrz kapotu“.

O průchodnosti terénem se naše redakce přesvědčila přímo na testovací dráze, na které nebyla nouze o prudká stoupání, klesání nebo extrémní náklony. Stačilo pouze zvolit patřičný jízdní mód, a kromě řízení vše ostatní nechat vozu.

Discovery Sport se nabízí s inovovanou řadou motorů Ingenium. Vybírat lze z dvoulitrových čtyřválců – dieselového a benzinového, v několika výkonových verzích (D150, D180, D240 a P200, P250). Osobně nám nejvíce vyhovovala dieselová varianta D240 s výkonem 240 koní. Všechny motory kromě základní verze D150 (s pohonem předních kol) lze párovat s automatickou 9stupňovou převodovkou. Motory rovněž disponují 48 V mild-hybridním ústrojím, které slibuje až o 7 % nižší spotřebu.

Zdroj: fotobanka automobilky Land Rover

Nový Discovery Sport nás ve své poslední inkarnaci příjemně překvapoval po celou dobu testu. Kromě několika málo designových změn nás příjemně překvapil skvěle zpracovaný a luxusní interiér. Modernizovaný Discovery Sport nás především oslnil svými jízdními vlastnostmi a univerzálností. Hladký španělský asfalt svědčil Sportu i na 21palcových discích. Pravé dobrodružství však začíná mimo pevné cesty, kde Discovery Sport exceluje. Kombinace pohodlí, bezpečnosti, moderních systémů a schopností nahrává pak dobrodružstvím prožitými s celou rodinou.

Předběžná základní cena na českém trhu se vejde pod 1 milion korun.

 

Sdílet článek:

Více na webu Land Rover

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018