Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Test hravého SUV Volkswagen T-Roc

15. 2. 2020

Další kompaktní SUV v řadě? Ne tak docela! Volkswagen T-Roc přináší  vše dobré, co máme na německé automobilce rádi. Navíc ale přidává hodně slušivý střih karoserie, osvědčené motory a vyvážené jízdní vlastnosti. Otestovali jsme verzi s benzínovým motorem 1,5 TSI a automatickou převodovkou DSG.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Jakoby to snad ani nebyl konzervativní Volkswagen. Tahle věta musí napadnout skoro každého, kdo přijde s T-Rocem poprvé do kontaktu. Volkswagen T-Roc rozhodně dokáže navnadit emoce, je poutavý a na poměry značky až neobvykle odvážný. Nejde však o módní výstřelek. Ti, kteří očekávají určitou dávku konzervativnosti, nebudou zklamáni. Volkswagen T-Roc ji však příjemně doplňuje a posouvá do roviny hravosti. Auto má nízký a široký postoj s krátkými převisy. V přední části vozu vynikají diody pro denní svícení, které plní zároveň funkci směrovek a jsou zakomponovány do spodní části nárazníku. Dynamický vzhled vozu pak podtrhují především vytažené blatníky. Výrazné prolisy karosérie dodávají sportovní nádech i zadní části. Linie střechy spolu se sloupky evokují dnes tak populární kategorii SUV-kupé. Navíc si můžete atletickou postavu modelu T-Roc doplnit třeba o dvoubarevné lakování nebo barevná kola. Možnosti personalizace jsou široké. V případě testované – modro-bílé, varianty šlo o povedenou a stylovou kombinaci. Ramenaté tvary T-Rocu sednou. Design Volkswagenu vyšel.

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Na rozdíl od hravého vnějšího designu nabízí interiér modelu T-Roc o poznání tradičnější pojetí. V základních tvarech a materiálech ani stylový T-Roc nezapře koncernovou rodinu. Jinými slovy je koncepce kabiny známá z jiných vozů značky a nejvíce se blíží modelu Polo. Interiér je tvarově fádní a překvapivě složený také z tvrdých plastů. Známé tvary jsou ve verzi Sport přikrášleny barevnými lištami. Jejich vkusnost záleží na pohledu každého z vás. Pozitivem zůstává, že se řidič se v T-Rocu velmi rychle zorientuje. Všechny ovládací prvky jsou přesně tam, kde je i podvědomě očekáváte. Za špičkově zvládnutou ergonomii včetně rozumně dimenzovaných odkládacích prostor zasluhuje Volkswagen pochvalu.

Také dílenské zpracování a slícování je perfektní. Racionální a funkční ztvárnění palubní desky zpestřil 8palcový dotykový monitor multimediálního systému. Natočení obrazovky je orientované směrem na řidiče. Rozhraní disponuje špičkovou grafikou, vysokým rozlišením kamer a rychlou odezvou na dotek. Plně digitální přístrojový štít je působivý a zároveň užitečný, především při zobrazení navigace v zorném poli řidiče. Volkswagen T-Roc je v rámci třídy dostatečně prostorný i pro pasažéry vzadu. Nečekejte předimenzovaný prostor, ale z pohledu rozměrů příjemný kompromis s dobře využitým místem. Výrobce udává skvělých 445 litrů zavazadlového prostoru (se sadou na opravu pneumatiku, avšak dodávaná plnohodnotná rezerva z něj řádně ukrojí.

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

V nabídce jsou čtyři benzínové a tři naftové motory. Konkrétně se jedná o benzínové motory 1,0 TSI (85 kW), 1,5 TSI (110 kW), 2,0 TSI (140 kW, 221 kW – model T-Roc R) a dieselové motory 1,6 TDI (85 kW), 2.0 TDI (110 kW a 140 kW). V nabídce jsou pro některé motorizace i automatické převodovky DSG a pohon všech kol 4Motion.  Testovaný model disponoval motorem 1.5 TSI a dvouspojkovým automatem DSG. Agregát zabírá už od nízkých otáček s lineárním zátahem, ale bez výraznějšího vrcholu. Nejjistěji se cítí ve středním pásmu otáček, což bude většině uživatelům jistě vyhovovat. Motor je tichý a velmi kultivovaný.  Pokud vezmete jeho přijatelnou dynamiku, pružnost a spotřebu (kombinovaná 7,3 l benzinu na 100 km), funguje vyváženě, byť bez vyšších ambicí po sportovnosti. Na tu jsou však v nabídce jiné motory.

Foto: Sabina Kvášová

Podvozek Volkswagenu T-Roc si až překvapivě dobře rozumí s nástrahami našich cest. Stejně dobře se chová na kvalitním povrchu, jakož i na městském a na polních cestách s horším podkladem. Příkladně je zvládnuto odhlučnění interiéru. Řízení je příjemné a strmé. Celkově působí Volkswagen T-Roc s motorem 1,5 TSI z poza volantu lehkým a energickým dojmem. Díky světlé výšce 161 mm si s modelem T-Roc můžete dopřát i výlety do terénu.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

V záplavě různých kompaktních SUV je Volkswagen T-Roc příjemným překvapením. Nabízí stylový design, výborné dílenské zpracování a vyvážené jízdní vlastnosti. Ani po stránce prostoru vyloženě nezklame. Motor 1,5 TSI je kultivovaný a pružný a nikterak výrazně žíznivý. Se silnějšími motorizacemi nabízí pohon všech kol 4Motion, který může být v dané kategorii trumfem, ale to zřejmě nebude pro většinu publika prioritou. Vítězit bude spíše vkusný styl, originalita a spolehlivá technika.

Cena Volkswagenu T-Roc startuje na částce 488 900 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018