Test Jaguaru XE, gentlemana na 4 kolech

15. 11. 2019

Jsou to už 4 roky, co jsme s předchozí generací modelu Jaguar XE brázdili silnice italského Cinque Terre. Reprezentativní sedan nyní prošel změnou. V čem spočívá opravdové kouzlo modelu Jaguar XE?

IMG_1212

Díváme se

Pod heslem konzervatismu, že co je dobré není třeba extra měnit, působí omlazený Jaguar XE jako elegantní fešák z té nejlepší školy. Zvenku se radikálně opravdu nezměnil. Linie se jen více uhladily. I tak Jaguar XE vypadá ze všech stran velmi výrazně.

Přiznám se, že jsem se u tohoto sedanu nemohla vynadívat na příď s dlouhou kapotou, zúženými světlomety, dominantním logem v masce a výrazný aerodynamický profil s chromovými prvky. Jaguar XE je prostě sexy, reprezentativní a dokonale uhlazený kousek z té lepší třídy. .-)

IMG_1227

Nasedáme

Gentlemani si nás ženy dokáží podmanit svou vychovaností a dobrými mravy. Jaguar XE umí vlastně něco podobného. Stačilo usednout za volant a obklopila mě vznešenost v kombinaci s tím nejjemnějším zacházením.

Jaguar XE dokáže okouzlit svým luxusem, špičkovým provedením a kvalitními koženými materiály v bílo-černém provedení, kterých je radost se dotýkat. Kouzlo „staré dobré školy“ v podobě kvalitního interiéru doplňuje Jaguar XE svými špičkovými technologiemi a hi-tech vychytávkami. Palubní desce jednoznačně dominuje luxusní dvojice velkých obrazovek, kterými se ovládá infotainment s navigací a klimatizace doplněná otočnými kruhy s vyhříváním sedadel.

Modernizovaný, multifunkční volant krásně padne do ruky a palubní počítač, který je nyní digitální, mě potěšil svou jednoduchostí. Technické vychytávky ještě doplňuje digitální zpětné zrcátko se zpětnou kamerou. Obraz toho, co se děje za autem, se zde nabízí ve skvělém rozlišení a je vítaným pomocníkem pro bezpečnou jízdu. Má jediná výtka v tomto naprosto prémiovém a moderním interiéru směřuje k provedení automatické převodovky. Kruhový, otočný ovladač v předchozí generaci na mě zapůsobil mnohem více.

Jaguar XE je prostorný, jak se na sedan patří. Zavazadlový prostor nabízí 410 litrů objemu.

IMG_1236

Jedeme

Jaguar XE jsme konkrétně otestovali s novým naftovým motorem Ingenium o objemu 2.0 s výkonem 180 koní. Osmistupňová automatická převodovka ZF řadila plynule. Jaguar XE má dostatek dynamiky pro ostřejší jízdu například po německé dálnici s neomezenou rychlostí a má velmi příjemný a tichý chod. Podvozek nadto přidává optimální vlastnosti mezi komfortním a sportovním nastavením a je skvěle vyladěn.

Odezvy motoru a reakce převodovky a zapojení kol jde nastavit také díky několika jízdním režimům. Volit jde mezi sportovním, ekonomickým módem nebo režimem pro jízdu za zhoršených podmínek. Projíždění zatáček dělá testovanému sedanu vyloženě dobře a Jaguar XE v nich krásně sedí, k čemuž přispívá také pohon všech kol.

Jaguar XE dokáže okouzlit nejen smysly, ale dokáže si získat sympatie také racionálními argumenty. Průměrná spotřeba této čtyřkolky se pohybovala do 6 litrů. Jízdy na dlouhých trasách proto patří jednoznačně k vlastnostem, které jsou modelu Jaguar XE zcela vlastní.

IMG_1221

Hodnotíme

Jaguar XE na mě zapůsobil jako pravý anglický gentleman. Jemně se řídí. Tiše a přitom agilně jede. Špičkové technologie a asistenti se dokáží postarat o to, aby jízda byla komfortní a hlavně bezpečná. K tomu Jaguar XE přidává elegantní vzhled okouzlujícího gentlemana. Takový má prémiový sedan podle mého být. Jaguar XE (D180 – dvoukolka) startuje na 1 163 536 Kč. Cena testovaného modelu (D 180 AWD 132 kW) je 1 223 915 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Jaguar

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018