Test Kia XCeed – nejen další crossover

18. 3. 2020

Kia Xceed je nejnovějším přírůstkem do kompaktní rodiny Ceed. Korejci si na něm při vývoji opravdu dali záležet. Nový model Kia boduje atraktivním vzhledem zvýšeného crossover-kupé, kvalitním interiérem a vyladěným podvozkem. Spolu s Kia Proceed shooting brake je jedním z nejkrásnějších modelů značky. Otestovali jsme Kia XCeed ve vrcholné verzi s motorem 1,6 T-GDi Exclusive.

IMG_20191223_090413

Kia XCeed 1,6 T-GDi

Díváme se

KIA Xceed je v podstatě v každém směru větší a praktičtější než klasický hatchback. Délka narostla o 8,5 centimetru, šířka o 2,6 centimetru a výška o 4,8 centimetru. Rozvor kol je přitom stejně dlouhý jako v případě kombi či krátké verze. Navenek působí XCeed velmi kompaktně, z každého úhlu pohledu je svěží a odvolávání se na karoserii typu kupé není v tomto případě jen na efekt. Pokud si odmyslíte zvýšený podvozek, plynule klesající linie střechy a oblé tvary na kupé pěkně odkazují. Na designu vozu je vidět, jak si s ním návrháři od základu pohráli a vybrousili ho. Crossover-kupé má tak svébytný, individualistický charakter a v davu rozhodně nezapadne. Tohle se podle nás prostě povedlo na výbornou.

IMG_20191223_090544

Kia XCeed 1,6 T-GDi

Nasedáme

Interiér crossoveru je prakticky totožný se spřízněnými modely Ceed a Proceed. Chyba? Určitě ne. Naše čtenářky ví, že interiér moderních modelů Ceed veskrze jen chválíme. A není tomu jinak ani u XCeed. Interiér je velmi příjemným místem pro každodenní řidičský život. Už po nastoupení zaujme robustností a v rámci třídy velmi vysokou kvalitou materiálů a zpracování. Nic zde nevrže, vše je slícováno na jedničku.

Kromě kvality zpracování přispívá k velmi kladnému pocitu také povedená ergonomie a špičkový infotainment s displejem o úhlopříčce 10,25 palců a matnou povrchovou úpravou. Ten se objevuje u modelu z rodiny Ceed vůbec poprvé. Má velmi jemnou grafiku, obrazovku lze rozdělit na části a zobrazovat najednou několik informačních modulů, např. mapu navigace a údaje o jízdě. Infotainment podporuje Apple Car Play a Android Auto. Horším poznatkem pro nás však bylo, že infotainment přišel o klasická fyzická tlačítka funkcí pod ním. Ty nahradila dotyková tlačítka na lesklé liště. Novinkou je také digitální přístrojový kokpit s úhlopříčku 12,3palce a velmi příjemnou grafikou.

IMG_20191223_090835

Kia XCeed 1,6 T-GDi

Nárůst rozměrů oproti standardnímu modelu Ceed se projevil ve velikosti zavazadlového prostoru. Prostorová nabídka pro pasažéry zůstala totožná,  jen vyšší pasažéry v druhé řadě sedadel může omezovat plynule klesající střecha. Xceed nabízí v kufru základních 426 litrů objemu, tedy o 31 l více než hatchback Ceed. Praktičnost kufru ještě zvyšuje dvojitá podlaha.

Jedeme

Testovaná verze disponovala vrcholným přeplňovaným benzínovým motorem 1,6 T-GDi. Ten dosahuje celkem slušný výkon 150 kW (204 koní). Kia Xceed s ním zrychluje velmi ochotně, v praxi má již od nízkých otáček dostatek sil na výraznější akceleraci. Potenciál ukáže zejména ve středním pásmu otáček a mohutně táhne k červenému spektru otáčkoměru.

IMG_20191223_090438

Kia XCeed 1,6 T-GDi

S motorem 1,6 T-GDi se spojuje 7stupňová dvouspojková automatická převodovka DCT. V Xceed s motorem 1,6 T-GDi manuál párovat nelze. Převodovka je s agregátem sladěná velmi dobře. Při klidné jízdě ráda drží otáčky někdy až příliš nízko a potřebuje občas probudit razantnějším sešlápnutím plynu. Stupně řadí svižně a se sympatickým sportovním nakopnutím. Při každodenní běžné, pohodové jízdě vynikne komfortním řazením a hlavně netápe. Co už potěší méně je spotřeba této jednotky. To už jsme okusili u jiných verzí modelu Ceed. Průměr kolem 8,5 litrů benzinu na 100 kilometrů je rozhodně vyšší hodnota. Při sportovnější jízdě se připravte na konzumaci rovných 10 litrů.

IMG_20191223_090623

Kia XCeed 1,6 T-GDi

Po jízdní stránce novinka disponuje předními tlumiči s progresivními dorazy. Díky těmto tlumičům je eliminováno poskakování zvýšeného podvozku a jízdní projev připomíná velmi dobře nastavený podvozek klasického hatchbacku Ceed.

Hodnotíme

Korejské automobilce se poslední dobou daří stavět jeden povedený model za druhým. Ani XCeed není výjimkou. Crossover zaujme atraktivním vzhledem, kvalitním interiérem se špičkovou výbavou a velmi dobrými jízdními vlastnostmi, které se díky tuhému podvozku blíží klasickému hatchbacku. Jedinou výtkou je snad jenom vyšší spotřeba.

Kia XCeed tedy na první výbornou. Cena startuje na částce 484 980 Kč za základní verzi 1.0 T-GDI 88 kW ve výbavě Comfort. Testovaná pak vyjde na 654 980 Kč.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018