Test kouzelného Audi SQ7

9. 3. 2020

Opravdu silná auta vyhledávají spíše muži. My ženy dáme více na bezpečnost, jednoduché ovládání a komfortní jízdu. Modernizované Audi SQ7 má sympatičtější linie, líbivější interiér a je nabito špičkovými technologiemi pro bezpečnou a zároveň agilní jízdu. V čem spočívá kouzlo velkého SUV AUDI SQ7 s 435 koňmi pod kapotou a závratnou cenou 3,6 milionu? Na to vám odpovíme právě v tomto testu.

IMG_3459

Díváme se

Mnoho z nás patří ke skupině žen, které velká SUV spíše děsí. Jsou sice oproti ostatním autům díky své mohutné konstituci bezpečnější, ale jejich rozměry bývají často příčinou obav například při parkování ve městě.

Rozměry SQ7 (délka 5 metrů, šířka 2 metry a výška necelých 1,8 metru) dávají tušit, že se jedná o velké SUV. Přesto modernizovaný look 2. generace nepůsobí nijak obrovitánsky, naopak. Obava z parkování ve městě mě rychle opustila. Na pohled SQ7 působí sympaticky, má atletičtější proporce a rozměry tak akorát. .-)

WOW efekt! Nová maska chladiče s vertikálními lamelami působí elegantněji a více žensky. Inovací také prošly prolisy na bocích, prahy a nárazníky. Upravená jsou i světla s novou grafikou a dynamickými blinkry. Příplatková světla HD Matrix LED disponují přídavným laserovým světlem pro ještě delší dosvit (+30 500 Kč) a dokáží pomocí kamer chytře vnímat prostředí, ve kterém se auto pohybuje a rychle na reagovat. Inteligentní dálková světla se 24 segmenty umí osvětlit okolí vozu tak, aby nedocházelo k osvětlení řidiče před vámi nebo protijedoucích aut. Tomu říkám chytré auto.

Navíc v trendy tlumené červené barvě Mattador (+36 600 Kč), s velkými 22″ koly (+84 100 Kč) a osvětlením, promítající na zem logo Audi, (+7 000 Kč) ho prostě ve městě nepřehlédnete, ani kdybyste chtěli…

IMG_3481

Nasedáme

Emoce hned po nasednutí. Modernizovaný interiér nepůsobí vůbec „chladně“, jak to u koncernových aut bývá. Všechny použité materiály, příplatkové dekory karbon Vector (+24 700 Kč) a lesknoucí se infotainment působí dokonale luxusně. Příplatkové ambientní osvětlení a panoramatické střešní okno (+50 800 Kč) vytváří na palubě příjemnou atmosféru.

IMG_3482

Palubní desce dominují dvě obrazovky s haptickou odezvou, přes které se nastavení vozu ovládá, ať už jde například o MMI navigaci plus, audio systém Bang & Olufsen Premium (+33 400 Kč) nebo ovládání příplatkové 4zónové klimatizace s vůní a ionizátorem vzduchu. U řidiče nechybí digitální přístrojový štít, kde je možné si například nastavit navigaci přes celou obrazovku. Pro ještě větší bezpečnost tu je head-up displej (+40 600 Kč).

IMG_3480

Rodinné auto par excellance! Zvenku SQ7 opravdu nevypadá tak obrovské, jako tomu bylo u 1. generace. Proto mě potěšila jeho velká prostornost uvnitř. Ať už na předních nebo zadních (vyhřívaných) sedadlech (vpředu s možností masážní funkce) je tady pro celou rodinu moře místa. A platí to i pro zavazadla. Zavazadlový prostor nabízí 803 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel až 1 990 litrů. Za příplatek je možné do něj instalovat ještě 2 přídavná sedadla (+44 100 Kč).

IMG_3476

Jedeme

Co si dokážete představit pod tím, když řeknu, že jsem otestovala čtyřkolku s čtyřlitrovým naftovým osmiválcem přeplňovaným dvěma turbodmychadly a vybaveným elektricky poháněným dmychadlem (vedlejší elektrická síť s napětím 48 V) s výkonem 320 kW s maximálním točivým momentem 900 N.m mezi 1250 až 3250 ot/min? Ano, správně. S tímto autem můžete jezdit (ideálně po navolení jízdního režimu Sport) rychle a zběsile.

Osmistupňová automatická převodovka ZF s hydrodynamickým měničem dokáže za 4,8 sekundy akcelerovat na 100 km/h! Jsem si ale jistá, že většina žen navolí komfortní mód a pojede si v Audi SQ7 s nejsilnějším motorem s výkonem 320 kW podle svého gusta, a to maximálně tiše a pohodově. A když bude třeba, předjede kohokoli se jí zlíbí. Čím si jistá nejsem je, zda bude majitelka tohoto „SUV sporťáku“ řešit spotřebu. Mě ale osobně potěšilo, že se průměrná spotřeba i při ostřejší jízdě pohybovala kolem 8-10 litrů.

Kouzlo SQ7 tkví v emocích, které dokáže za volantem vyvolat. Schopnost akcelerace je stejně šokující jako u elektromobilů. Audi SQ7 s hmotností téměř půldruhé tuny je gazela na 4 kolech! Také v zatáčkách se chová jinak než, jak by se na velké SUV čekalo. Dokonale totiž v průjezdech sedí. Upřímně, byla by to ostuda, kdyby nesedělo. V testovaném modelu totiž byl příplatkový podvozek Advanced (+172 500 Kč) s elektromechanickou aktivní stabilizací náklonu karoserie, sportovním diferenciálem a řízením na zadní nápravu.

Audi SQ7 je prostě technologický gigant. Na palubě veze neuvěřitelné množství chytrých technologií a bezpečnostních asistentů. Je libo parkovací asistent vpředu a vzadu včetně kamery? Čelní, boční a hlavové airbagy? Pomoc při rozpoznávání dopravních značek, upozornění na opuštění jízdního pruhu nebo například předkolizní asistent? To vše Audi SQ7 má, dámy a pánové…

IMG_3487

Hodnotíme

Omlazená verze osobitého SUV Audi Q7 ve vrcholné variantě SQ7 harmonicky snoubí očekávání žen a mužů za volantem v jedno. Superrychlá čtyřkolka, která uveze celou rodinu (a to v počtu dokonce 7 osob) toho umí hodně. Audi SQ7 je kouzelným autem, se kterým chcete jezdit a užívat si každého kilometru. Jen se nesmíte koukat na cenovku a (s ohledem na současnou klimatickou válku) hodnotu emisí CO2.

Cena modelu Q7 (45 TDI quattro 231 koní) startuje na ceně 1 771 900 Kč při emisích v rozptylu 179 – 186 g/km. Cena testovaného kousku (SQ7 TDI quattro 8st. tiptronic 435 koní) stojí (při emisích 194 – 200 g/km) půldruhého milionu, po všech příplatcích dokonce 3 607 400 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Audi

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018