PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Test Peugeot 508 1.5 BlueHDi: Francouzský elegán

8. 4. 2019

V loňském roce představil Peugeot zcela novou generaci modelu 508. Oproti svému předchůdci sází na výrazný design a zajímavé jízdní vlastnosti. Už teď můžeme prozradit, že se nový Peugeot 508 opravdu povedl a jistojistě zatopí konkurenci v segmentu D, zejména modelům jako Volkswagen Passat, Škoda Superb nebo Ford Mondeo.

20181216_141320

test Peugeot 508

Díváme se

Peugeot 508 přináší nový typ karoserie. Namísto dosavadního čtyřdveřového sedanu dostanete elegantní pětidvéřový fastback. Karoserie, vzdáleně připomínající čtyřdveřové kupé, zaujme na první pohled snad z jakéhokoliv úhlu. Od většiny ostatních manažerských vozů střední třídy se odlišuje nejen sexy tvary nízko posazené karoserie, ale také efektními detaily. Těmi jsou například full-LED světla ve tvaru prodloužených „klů“, zadní 3D svítilny, které mění intenzitu jasu podle okolních světelných podmínek, bezrámová okna nebo celo-výklopné páté dveře. Tenhle design se podle nás velmi povedl a nový model dokazuje, že Francouzi mají zkrátka cit pro eleganci v krvi. S novou 508 rozhodně nezapadnete v davu, navíc budí pozitivní pozornost okolí.

20181216_141710

test Peugeot 508

Nasedáme

Interiér nové „pětsetosmičky“ působí až avantgardně. Materiály a celkové zpracování jsou na vysoké úrovni. Peugeot také zde použil již tradiční i-Cockpit, tedy v tomto případě dotykový 10palcový infotainment s tlačítky funkčních zkratek označovaných jako Toggles switches a 12palcový přístrojový štít s možností individualizace grafiky nad minimalistickým volantem. Peugeot u svižného palubního systému použil vylepšenou verzi s hezčí grafikou. Zvyknout si člověk musí jen na ovládání klimatizace přes klávesu či proklikem na boční segmenty.

20181216_142132

test Peugeot 508

Ve voze se sedí příjemně nízko, což si vybírá svoji daň v podobě méně místa nad hlavami cestujících na zadních sedadlech. Někomu také nebude zcela vyhovovat poměrně užší nástupní prostor či palubní deska zasahující hodně do prostoru. Zásluhou toho, že se jedná o fastback, je naopak vstupní prostor do kufru skvělý. Jeho základní objem nabídne 487 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1537 litrů.

20181216_142213

test Peugeot 508

Jedeme

Testovaná verze disponovala nejslabším vznětovým motorem z celé nabídky – 1.5l BlueHDi s výkonem 96kW. Motor sice tak mohutně netáhne od nižších otáček – jeho síla se projeví až ve středním pásmu, ale vyniká perfektním utlumením a celkovou kultivovaností. Pro jízdu s novou 508 platí, že je velmi jistá a komfortní. Zásluhou malého volantu působí jako o dost menší a mrštnější auto. Vůz se chová velmi předvídatelně a spěchat s ním je radost. Zejména pak při správném dávkování točivého momentu si lze užívat plný komfort a zároveň díky strmému řízení s jistotou předjíždět. V rámci mainstreamového segmentu dodává výjimečný pocit.

20181216_141401

test Peugeot 508

Pohonná jednotka ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou se nejvíce odmění svoji dlouhodobou spotřebou pod kolem 4,8 litrů nafty na 100 kilometrů. Nový Peugeot 508 bych si představovala jako zcela ideální auto určené především na zdolávání dlouhých přesunů s nízkou konzumací bez velkých nároků na dynamiku. Tedy ideální vůz nejen do fleetové sféry.

20181216_141941

test Peugeot 508

Hodnotíme

Peugeotu se podařilo vdechnout novému modelu 508 velkou dávku přitažlivosti, elegance a luxusu. To platí jak pro exteriér, tak pro útulný a kvalitně zpracovaný interiér. Vůz je se základním motorem skvělý, má příjemně komfortní odpružení a až neskutečně nízkou spotřebu, kterou mu může závidět i kdejaký hybridní vůz. Pokud hledáte vůz v této kategorii, rozhodně ho zařaďte do svého výběru. Není divu, že se 508 dostala mezi finalisty českého i evropského Auta roku 2019. Jen tak dál, Peugeote!

Cena modelu s motorem 1.5 l BlueHDi a výbavě Active startuje na 730 000 Kč, testovaná konfigurace ve výbavě Allure není dostupná v ČR.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018